niedziela, 22 września 2019

Misja i wizja szkoły - cel, do którego dążymy:
Szkoła przyjazna, bezpieczna, w której każdy uczeń osiągnie sukces na miarę swoich możliwości.

Menu
amso
WFOS
GEOUNI

OgÓlnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"

Statystyki

od 23-02-2004
PROMOCJA TROCZEWSKI

V Powiatowe Targi Pracy
W dniu 6 czerwca 2019 r. uczniowie klasy III Technikum Zawodowego – technik hotelarstwa pod opieką p. Marioli Dębowskiej wzięli udział w V Powiatowych Targach Pracy organizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Kutnie pod Patronatem Honorowym Starosty Kutnowskiego Daniela Kowalika. Targi odbyły się w Kutnowskim Domu Kultury. Podczas targów przedstawiane są oferty pracy w kraju prezentowane przez firmy, agencje zatrudnienia oraz PUP w Kutnie. W trakcie trwania targów odwiedzający mieli możliwość indywidualnych konsultacji u doradcy zawodowego oraz bezpłatnego wykonania testu z zakresu zainteresowań zawodowych i predyspozycji przedsiębiorczych. Podczas targów prezentowało się ponad 30 pracodawców. Była to też doskonała okazja do porozmawiania z pracownikami PUP w Kutnie i poznaniu ofert Powiatowego Urzędu Pracy w Kutnie.
autor: Karolina  2019-06-06        Skomentuj 0

Warsztaty zumby
4 czerwca 2019 roku odbyły się w naszej szkole warsztaty zumby prowadzone przez Stefana Jakóbczyka - instruktora tańca. Wzięli w nich udział uczniowie z klas: II i III TZ technik hotelarstwa, I i II TZ technik eksploatacji portów i terminali, II A TZ żug i I BS kucharz. Organizatorem przedsięwzięcia były panie: Joanna Zielińska i Karina Karasińska-Pirowska we współpracy z Samorządem Uczniowskim.
autor: Karolina  2019-06-05        Skomentuj 0

Wspomnienia z Bolonii
autor: Mirek  2019-06-04        Skomentuj 0

Bolonia

Piknik Różany
25. maja podczas Pikniku Różanego w parku Traugutta uczniowie naszej szkoły pod opieką p. Joanny Andrzejewskiej , Elżbiety Olejniczak i Moniki Gasik zorganizowali warsztaty gastronomiczne, na których zaprezentowali techniki carvingu, zasady składania serwetek oraz sporządzali smoothie.
autor: Mirek  2019-06-03        Skomentuj 0

Uroczyste rozdanie "Europassów"
EUROPEJSKI STAŻ ZAWODOWY PRZEPUSTKĄ
DO SUKCESU NA RYNKU PRACY.
autor: Mirek  2019-05-31        Skomentuj 0

ŚWIĘTO PATRONA SZKOŁY
Od 1995 roku tradycją Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 im. dr. A. Troczewskiego w Kutnie są coroczne obchody Święta Patrona Szkoły, na które zapraszani są przedstawiciele organu prowadzącego, emerytowani nauczyciele oraz społeczność lokalna. Nie inaczej było w tym roku. Uroczystość rozpoczęła się o godzinie 9.00 wprowadzeniem sztandaru szkoły i odśpiewaniem hymnu państwowego. Pani dyrektor Urszula Macioszczyk serdecznie powitała przybyłych gości, emerytowanych nauczycieli, obecne grono pedagogiczne, pracowników administracji i obsługi oraz uczniów. W swoim wystąpieniu pani dyrektor podkreśliła doniosłość działań Antoniego Troczewskiego w naszym mieście, a następnie zwróciła uwagę na to, że od 1907 roku, czyli od chwili utworzenia pierwszej w Kutnie szkoły średniej o profilu zawodowym, pragnienia doktora są konsekwentnie realizowane. Przypomniała też o praktykach i stażach zawodowych dla naszych uczniów i absolwentów oraz o współpracy szkoły z lokalnymi przedsiębiorcami. Uczniowie klas III, którzy w październiku 2018 roku odbyli we Włoszech praktykę zawodową w ramach programu Erasmus+ odebrali z rąk pani dyrektor Urszuli Macioszczyk i kierownika szkolenia praktycznego pani Julity Ryś Europassy, które w przejrzysty sposób prezentują kompetencje i umiejętności zawodowe. W dalszej części uroczystości nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu o życiu i działalności patrona szkoły - doktora Antoniego Troczewskiego oraz wręczenie nagród zwycięzcom. Po oficjalnej części uroczystości zebrani goście obejrzeli program artystyczny, który przygotowali uczniowie klasy I TZ technik hotelarstwa i I TZ technik eksploatacji portów i terminali pod kierunkiem pań Danuty Maj i Sylwii Buczkowskiej, w czasie którego zostali zaproszeni do wspomnienia najważniejszych wydarzeń z życia szkoły dzięki wyświetlanej prezentacji multimedialnej.

Wycieczka Sopot-Gdynia-Karlskrona-Kalmar-Gdańsk
Tradycją naszej szkoły stały się wycieczki przedmiotowo-turystyczne. Łącząc jedno z drugim udało nam się spędzić trzy dni pełne wrażeń za bardzo rozsądne pieniądze. Pierwszego dnia naszej wycieczki udaliśmy się do Sopotu oraz Gdyni. W pierwszym z miast zwiedzaliśmy najdłuższe nad Morzem Bałtyckim molo. Ma około pół kilometra długości – część spacerowa ma 511,5 m, z czego 458 m wchodzi w głąb Zatoki Gdańskiej. Jest jedną z największych atrakcji miasta. W głowicy mola jest zlokalizowana przystań morska „Molo” w Sopocie. Stężenie jodu w miejscach najdalej wysuniętych w morze jest dwukrotnie większe niż na lądzie. Następnie park południowy z pomnikiem J.J. Haffnera - założyciela kąpieliska, spacer „monciakiem”, krzywy domek i piaseczkiem po plaży. W drugim mieście udaliśmy się do Akwarium Morskiego. Modernistyczny budynek Akwarium został wybudowany w 1938 roku, usytuowany jest w Gdyni przy Alei Jana Pawła II, na Molo Południowym. Ogród zoologiczny prezentuje faunę i florę związaną ze środowiskiem wodnym i wodno-lądowym. Było dużo chodzenia, wszyscy byli zmęczeni, ale szczęśliwi. Dzień zakończył się długo wyczekiwanym odpływem promu do Szwecji. Drugiego dnia rano dopłynęliśmy do Szwecji. Po zjedzeniu śniadania udaliśmy się na odprawę i wsiedliśmy do autokaru, gdzie czekała już na nas nasza przewodniczka. Pogoda, niestety nam nie dopisywała, ale miło wspominamy ten dzień. Pierwszym naszym przystankiem byłpunkt widokowy w Karlskronie. To najwyższy punkt widokowy w całym miasteczku, można zobaczyć z niego całą panoramę miasta. Następnie udaliśmy się na spacer po najciekawszych miejscach miasta. Pani przewodnik opowiadała nam wiele ciekawych rzeczy, a my słuchaliśmy jej z uwagą. Gdy skończyliśmy zwiedzać Karlskronę, wyruszyliśmy autokarem do miasta Kalmar, by zobaczyć most, który mierzy aż 6 kilometrów i przespacerować się po wybrzeżu. Po tym wszystkim pojechaliśmy na terminal, by promem wrócić do Gdyni. Trzeci dzień spędziliśmy w Gdańsku. Udaliśmy się podziwiać najcenniejsze skarby Pomorza - gdańskie złoto w odcieniach od mlecznego poprzez miodowy, aż do czarnego. Zachwyciły nas inkluzje zwierzęce, czyli zatopione w bursztynie owady. Po zwiedzaniu Muzeum Bursztynu, gdzie oglądaliśmy twory natury kształtowane przez setki lat, odbyliśmy lekcję historii w Muzeum II Wojny Światowej. Muzeum przyciąga swoim rozmachem, różnorodnością eksponatów i formą przekazu. Jest to takie miejsce, które każdy odwiedzający Gdańsk musi zobaczyć przynajmniej raz. Na koniec wycieczki przeszliśmy się wzdłuż Długiego Pobrzeża, podziwiając Bramy Nadmotławskie, Bramę Chlebnicką, Bramę Mariacką, Bramę św. Ducha, Żuraw Gdański i najpiękniejszą uliczkę zabytkowego Gdańska - ul. Mariacką zwieńczoną Bazyliką Najświętszej Marii Panny. Przeszliśmy Drogą Królewską oraz Długim Targiem. Podziwialiśmy Fontannę Neptuna – króla mórz, Kamieniczki Królewskie, Dwór Artusa, Złotą Kamieniczkę, Kamieniczkę Zygmuntowską i Bramę Zieloną, a na Drodze Królewskiej - Ratusz Głównego Miasta Gdańska, zabytkowe kamieniczki bogatych Gdańszczan, Bramę Złotą, Wieżę Więzienną, Katownię, Bramę Wyżynną. Nie nudziliśmy się ani trochę. Pogoda i humory dopisywały, a wszystko to w bardzo rozsądnym budżecie.
autor: Karolina  2019-05-29        Skomentuj 72

Warsztay Kulinarne - "NALEŚNIKOWE SZALEŃSTWO"
autor: Mirek  2019-05-23        Skomentuj 0

Projekt UE

ProjektRzadowy
zawodowcy

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta