poniedziałek, 1 czerwca 2020
     
 
Misja i wizja szkoły - cel, do którego dążymy:
Szkoła przyjazna, bezpieczna, w której każdy uczeń osiągnie sukces na miarę swoich możliwości.

Menu
Edukacja
Osiągnięcia
Szkoła
"Mobilni zawodowcy"
Polecamy
AEHT
amso
WFOS
GEOUNI


OgÓlnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"

Statystyki
Licznik: 3118633
Dzisiaj: 599
IP: 18.208.132.33

Aktualnie :
zalogowanych:
gości:

od 23-02-2004
PROMOCJA TROCZEWSKI

Nasi uczniowie w półfinale
autor: Mirek  2020-03-27        Skomentuj 15

MOTYWACJA DO NAUKI
MOTYWACJA DO NAUKI
JAK SIĘ UCZYĆ?

Trzeba sobie odpowiedzieć na następujące pytania: Kto, Dlaczego, Kiedy, Gdzie, Czego, Jak.
• KTO się będzie uczył? Ja!
• DLACZEGO? Bo to ważne dla mojej przyszłości.
• KIEDY? Codziennie. Jeżeli przez kilka dni nic nie robimy, materiał się spiętrza, trzeba sporo nadrabiać i to wszystko staje się nieprzyjemne. Trzeba sobie tak zorganizować czas, aby zrobić wszystko związane ze szkołą i żeby został jeszcze czas na inne zajęcia.
• GDZIE? Gdzie chcesz, gdzie ci wygodnie, gdzie najlepiej się skupisz.
• CZEGO się uczyć? Lepiej określać sobie, co się chce osiągnąć niż wyznaczać czas, jaki się poświęci danemu przedmiotowi. Dobrze jest przeplatać mniej interesujące przedmioty z tymi, które nas interesują.
• JAK się uczyć? Wyrabiać w sobie samodyscyplinę i robić we właściwym czasie to, co się musi zrobić. Kilka zasad:
• Bardzo ważnym elementem uczenia się jest systematyka. Wpływa ona na odpowiednie tempo dostarczania informacji i lepsze zapamiętywanie wyuczonych reguł czy treści.
• Długotrwałe uczenie się jest męczące i nie przynosi efektów. Po 1,5 godziny wysiłku koncentracja znacznie spada. Najbardziej efektywny dla mózgu układ to 30 minut nauki / 5 minut odpoczynku.
• Jeśli znasz siebie i wiesz, że często rozpraszasz się po tym, jak usłyszysz dźwięk telefonu – wycisz go. Jeśli problemem dla ciebie jest długotrwała nauka – zaplanuj sobie przerwy lub ucz się krótko, ale często.
• Ucząc się, możliwie najbardziej się relaksuj. Często zmieniaj pozycje ciała, powtarzanie wiedzy podczas codziennych czynności jest również bardzo pomocne.
• Nie od dzisiaj wiadomo, że nasz mózg potrzebuje tlenu, by mógł prawidłowo funkcjonować. Niedostateczne dotlenienie go powoduje szybsze zmęczenie. Pamiętaj więc o tym, by odpowiednio często wietrzyć pomieszczenie, w którym się uczysz.

Drodzy Rodzice i Uczniowie.

Informujemy, że w celu uzyskania wsparcia psychologiczno – pedagogicznego, pedagog i psycholog szkolny pozostają do Państwa dyspozycji.

Można się kontaktować przez podane poniżej adresy e-mail:

pedagogzsznr2@wp.pl 

psychologzsznr2@wp.pl

autor: Mirek  2020-03-27        Skomentuj 6

UWAGA UCZNIOWIE!
Prosimy korzystać z lekcji on-line ze strony https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
autor: Mirek  2020-03-16        Skomentuj 6

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone.
Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Grafika z napisem zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych Lekarze, specjaliści, eksperci WHO wskazują, że wprowadzenie odpowiednich i odpowiedzialnych działań może ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. Obecna sytuacja epidemiologiczna w Polsce może zagrozić zdrowiu obywateli. Dlatego na podstawie tzw. specustawy Minister Edukacji Narodowej przygotował rozporządzenie, które czasowo ogranicza funkcjonowanie jednostek systemu oświaty na obszarze całej Polski.
 Rodzicu,
ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze; zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny; jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS; przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny; rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz; śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.
Uczniu,
pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe); przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki; odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela; przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.
Platforma epodreczniki.pl i materiały do samodzielnej nauki
Zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów w nauce i przekazywali materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznego egzaminu ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego i udostępnienie im niezbędnych materiałów.
Na platformie Ministerstwa Edukacji Narodowej epodreczniki.pl udostępniliśmy e-materiały do wykorzystania przez nauczycieli lub do samodzielnej nauki przez uczniów. Epodręczniki.pl to biblioteka bezpłatnych, sprawdzonych, zgodnych z aktualną podstawą programową materiałów edukacyjnych. Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem? Często myj ręce przy użyciu mydła i wody. Przy kasłaniu i kichaniu zakrywaj usta i nos. Zachowaj co najmniej metr odległości od osób, które kaszlą i kichają. Osoby wracające z regionów zarażonych koronawirusem powinny powiadomić o tym telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną lub zgłosić się do oddziału obserwacyjno-zakaźnego.
Więcej informacji dotyczących koronawirusa na stronie: gov.pl/koronawirus Podejrzewasz u siebie koronawirusa? Zadzwoń pod numer 800 190 590! Bezpłatna infolinia NFZ jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu. Wykwalifikowani konsultanci poinformują Cię, co zrobić, by otrzymać pomoc. Departament Informacji i Promocji Ministerstwo Edukacji Narodowej
autor: Mirek  2020-03-11        Skomentuj 6

Wyniki tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Polonistycznego „Fraszka”
W listopadzie 2019 roku sześcioro uczniów naszej szkoły wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Polonistycznym „Fraszka” zorganizowanym przez Stowarzyszenie Upowszechniania Wiedzy i Kultury Regionalnej „Pokolenie”. W minionym tygodniu otrzymaliśmy wyniki tegorocznej edycji i jest nam niezwykle miło poinformować, że Eryk Frydrysiak z kl. II TZ technik eksploatacji portów i terminali otrzymał dyplom za bardzo dobry wynik w konkursie, Paulina Konwerska z kl. IV TZ technik hotelarstwa otrzymała dyplom wyróżnienia, natomiast pozostałym uczestnikom rywalizacji: Bartoszowi Buczyńskiemu (II TZ terminale), Sandrze Frontczak (III TZ terminale), Magdalenie Majczak i Wiktorii Rosolak (I TZ 4 hotel) przyznano dyplomy uznania. Wszystkim gratulujemy i zachęcamy do wzięcia udziału w kolejnych edycjach konkursu.
autor: Karolina  2020-03-08        Skomentuj 0

Spotkanie z przedstawicielami Urzędu Pracy
 W dniu 4 marca 2020r. w naszej szkole gościliśmy panią Agnieszkę Milczarek przedstawicielkę Obserwatorium Lokalnego Rynku Pracy działającego przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Kutnie. Spotkanie odbyło się z uczniami klas trzecich oraz klasą II Branżowej Szkoły 1 stopnia. Wśród wielu zadań OLRP realizuje również te, które dotyczą przekazywania i upowszechniania informacji o lokalnym rynku pracy. Pani A.Milczarek przedstawiła uczniom wyniki przeprowadzonych badań lokalnego rynku pracy. Pomaga to im w zapoznaniu się z tendencjami dotyczącymi zapotrzebowania na zatrudnienie w określonych zawodach i specjalnościach panujących na terenie Kutna i okolic. Uczniowie dowiedzieli się jak wygląda barometr zawodów. Które z nich są deficytowe a które zwyżkowe. Przedstawicielka Urzędu Pracy zapoznała także uczniów z różnymi metodami wsparcia dla osób poszukujących pracy oraz dla tych, którzy chcą założyć własną działalność gospodarczą lub podnieść swoje kwalifikacje. Spotkanie odbyło się w miłej atmosferze a nabyte informacje na pewno pomogą młodzieży w planowaniu swojej przyszłej ścieżki zawodowej.
autor: Mirek  2020-03-06        Skomentuj 0

Wycieczka przedmiotowa do Łodzi - hotele Ambasador Premium i Stacja Nowa Gdynia
26 lutego 2020 r. uczniowie klasy I TZ 5 technik hotelarstwa, razem z opiekunami: Dorotą Rajko, Kariną Karasińską Pirowską oraz Aleksandrą Szymczak, uczestniczyli w wycieczce przedmiotowej do hoteli Ambasador Premium i Stacja Nowa Gdynia. Celem wycieczki było zapoznaniem uczniów z funkcjonowaniem obiektów hotelowych i ich wyposażeniem oraz z zakresem świadczonych usług. Młodzież miała okazję zobaczyć lobby hotelowe, węzeł recepcyjny, sale konferencyjne, pokoje typu SGL, TWIN, DBL, TRIPLE, APT oraz część strefy wellness ×spa. Dzięki wiedzy zaprezentowanej przez fachowców młodzieży będzie łatwiej przyswajać wiedzę teoretyczną.
autor: Karolina  2020-03-04        Skomentuj 0

10 zaleceń WHO w sprawie walki z koronawirusem
10 zaleceń WHO w sprawie walki z koronawirusem
Wobec ekspansji koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 na całym świecie dyrektor generalny Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) Tedros Adhanom Ghebreyesus ogłosił 28 lutego w Genewie "Dziesięć radjak uniknąć zakażenia koronawirusem".
1. Myć często ręce z użyciem środka antyseptycznego, a jeśli nie mamy go pod ręką - wodą i mydłem. Wirus może być przenoszony przy dotykaniu zakażonych powierzchni lub przez kontakt z osobami chorymi, a ostrożne zachowanie zmniejsza ryzyko zakażenia.
2. Regularnie czyścić takie powierzchnie, jak blaty biurek w miejscach pracy bądź stołów w kuchni.
3. Upewniać się, czy informacje o COVID-19 pochodzą z wiarygodnych źródeł, takich jak krajowe instytucje służby zdrowia, personel medyczny czy sama WHO. Należy np. pamiętać, że infekcja zaczyna się zazwyczaj od gorączki i suchego kaszlu, nie zaś od dolegliwości w rodzaju kataru.
4. Unikać podróży, gdy mamy gorączkę lub kaszel. Jeśli choroba dosięgnie nas w czasie podróży samolotem, należy niezwłocznie poinformować załogę, a po powrocie do domu skontaktować się z zawodowym personelem medycznym i opowiedzieć skąd właśnie powróciliśmy.
5. Należy kichać i kaszleć zasłaniając się rękawem (nie dłonią) lub używać jednorazowej chusteczki, którą trzeba niezwłocznie wyrzucić do śmieci i umyć ręce.
6. Jeśli masz więcej niż 6o lat i problemy ze zdrowiem w rodzaju niewydolności sercowo-naczyniowej lub oddechowej bądź cukrzycy, ryzyko ciężkiej choroby w razie zakażenia zwiększa się. Dlatego należy podejmować dodatkowe środki ostrożności, unikać zatłoczonych miejsc, gdzie łatwo o kontakt z potencjalnymi źródłami zakażenia.
7. Jeśli poczujemy się źle, należy pozostać w domu i wezwać lekarza lub zawodowego pielęgniarza, który powinien zapytać nas o symptomy złego samopoczucia, dokąd podróżowaliśmy i z kim się kontaktowaliśmy.
8. Jeśli zachorujemy, należy pozostać w domu, odizolować się od pozostałych członków rodziny - również podczas posiłków - i korzystać z osobnych nakryć, talerzy, półmisków.
9. W razie uczucia duszności wezwać lekarza.
10. To naturalne, iż żyjąc w otoczeniu atakowanym przez chorobę, odczuwamy niepokój . Należy poszukiwać sposobu, jak sobie w tej sytuacji poradzić, szukać pomocy i sposobu zagwarantowania sobie bezpieczeństwa w miejscu pracy, szkole czy miejscu kultu religijnego.

autor: Mirek  2020-03-03        Skomentuj 0

Udział nauczycieli w warsztatach
 W dniach 26.02-28.02.2020r. p. Joanna Andrzejewska i Mariola Dębowska wzięły udział w warsztatach: ,,Sztuka lepszej autoprezentacji podczas wystąpień publicznych oraz zarządzanie własną aktywnością, energią i czasem’’, które odbyło się w Poznaniu. Pierwszego dnia szkolenie przeprowadziła p. Olga Gałuszek, która od wielu lat prowadzi szkolenia dotyczące kształcenia umiejętności komunikacyjnych i pracy nad wizerunkiem w wystąpieniach publicznych. W swoich wystąpieniach szczególny nacisk położyła na takie tematy, jak :
• Wizytówka – świadome kreowanie efektu pierwszego wrażenia; ABC poprawnej wymowy;
• Autoprezentacja - korelacja przekazu werbalnego i mowy ciała. Analiza elementów przekazu niewerbalnego;
• Jak mówić, aby inni nas słuchali – elementy skutecznego komunikowania.
Drugi dzień upłynął pod hasłem zarządzania własnym czasem. W tajniki tego zagadnienia wprowadziła nas p. Elżbieta Gendera - trener szkoleniowy, wykładowca, licencjonowany praktyk neurolingwistycznego programowania. Tematem rozważań były :
• Wyzwania i pułapki funkcjonowania w „czasie i przestrzeni” współczesnego człowieka – modele przystosowania własnej aktywności człowieka do wyzwań takich jak: tempo życia, presja zewnętrzna i wewnętrzna związana z oczekiwaniami społecznymi dot. pełnionej roli zawodowej;
• Sztuka zarządzania własną aktywnością, energią i czasem - na czym polega – aspekty i reguły zarządzania energią, czasem i aktywnością;
• Indywidualny styl / model aktywności – mocne strony i obszary do zmiany– autoanaliza na podstawie profesjonalnego kwestionariusza, ocena mocnych stron oraz wyznaczanie obszarów do korekty lub zmiany;
• Metody i strategie ekologicznego gospodarowania własną energią – formułowanie ekologicznego celu, posługiwanie się „studnią wartości”, sposoby odnawiania własnej energii, sposoby wprawiania się w dobry stan psychofizyczny. Trzeci dzień spotkań poprowadziła p. Iwona Wysocka, która od wielu lat prowadzi szkolenia dotyczące komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji i wystąpień publicznych. Jest autorką artykułów i opracowań metodycznych związanych ze sztuką słowa. Szczególną uwagę poświęciła na :
• Styl, strój, stosowność ubioru i dbałość o spójny przekaz. Kanony ubioru uwzględniające okoliczności występu publicznego;
• Przygotowanie wystąpienia publicznego. Plan. Czas pracy koncepcyjnej. Multimedia – jak mogą nam pomóc. Zasady przygotowania dobrej prezentacji;
• Trening czyni mistrza. Dbałość o sztukę słowa. O czym warto pamiętać przed wystąpieniem, czego unikać. Warsztaty były czasem wytężonej pracy, ale i okazją do integracji z osobami z innych szkół z całej Polski oraz wymianą doświadczeń zawodowych.
autor: Mirek  2020-03-02        Skomentuj 0


 
Projekt UE


ProjektRzadowy
zawodowcy
 

Jednostka Organizacyjna Powiatu Kutnowskiego



aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta

 
     

© 2003- 2020 Kutno
hosted & design www.troczewski.pl